Hielko

Hielko

Welkom

Welkom op mijn blog over Roofvogels en Valkerij.
Ik ben sinds een aantal jaar werkzaam op de Roofvogelboerderij in Berkel en Rodenrijs. We trainen hier verschillende roofvogels, uilen en andere soorten vogels zoals ooievaars, pelikanen en raven. We geven roofvogelshows in het Archeon en op locaties in heel NL. Daarnaast geven we hier veel workshops zodat mensen ook zelf kunnen vliegen met de roofvogels en uilen!




dinsdag 5 juli 2011

Update over mijn steenarend. aquila chrysaetos

Eerst even een update over mijn steenarend wijf!



Zoals jullie wisten is zij bij mij gekomen met een hele slechte conditie,aan dit punt heb ik de laatste maanden veel gewerkt!
Zo waren de eerste vluchten erg zwaar voor haar,maar na veel vliegen heeft ze toch een veel betere conditie gekregen.
Zo kan ze nu makkelijk paar honderd meter vol gas achter een kunstprooi aan en zijn kleine stukjes opspringen ook geen probleem.
Wat ik heb gedaan is haar achter een kunstprooi aan laten vliegen, ze gaat dus achter een prooi aan die wel dood is maar toch met snelheid beweegt, voortgetrokken met een touw aangedreven door...een mens!
Hard rennend gingen de ´´vrijwilligers´´ rennen door het veld! en mijn arend er achteraan!
Een prachtig gezicht,zo heb ik dit ook laten filmen en dat kunt u hier  bekijken
 
Je kan hier goed zien dat zij dus eindelijk POWER heeft!!

Ook heeft zij een naam gekregen..en het is geworden

CAYEN!

Afgeleid van de porsche cayenne groot...snel..en krachtig!


Op het moment zit Cayen in de muit en gaan we weer hard aan de slag als zij weer vol in de veren zit!!



Ik kijk er al naar uit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten